onsdag 18 april 2012

Ett fröbröd i ugnen...




...så spännande, men tankspridd som jag är höll jag på att glömma tiden. Tur att maken fanns hemma för att påminna mig. Resultatet blev lyckat, men nästa gång ska jag tillsätta lite salt också. Idag gjorde jag så här:

Blanda:
5 dl frön (jag tog 1 dl lin, 1 del sesam, 1,5 del pumpa, 1,5 dl solros)
3 ägg
3 dl riven ost (jag tog Brännvinsost)
2 msk keso
1 msk majonäs
1,5 tsk bakpulver

Häll sedan allt på en plåt. Forma till en fyrkant och grädda i ca 15 minuter på 225 grader. Låt svalna något och skär sedan i bitar. Perfekt att stoppa i frysen och ett litet tips från coachen: TA DET LITE LUGNT OM DU HAR KÄNSLIG MAGE:)

Receptet hittade jag HÄR.
Första fröbrödet i Fru Jonsson Kök
Avnjöts med lite smör på




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar