måndag 3 oktober 2011

Fru Jonssons kök!

Lite otippat att jag skulle komma på tanken att börja blogga om mat...eller framförallt om att laga mat. Alla som känner mig vet att det är min man som står för den mesta matlagningen. Han gör det bra också, men jag tänkte att det var på tiden att utmana honom. Ja, i ärlighetens namn handlar det kanske om en tidig 40-års kris. Visst borde man väl kunna laga mat om man snart är 40. Sen några år tillbaka är maken på resande fot i sitt arbete och jag har mer eller mindre varit tvungen att ställa mig vid spisen. För ett tag sen när barnen ville att Pierre skulle gissa vad de fått till lunch och han utan tvekan sa "korv med bröd" kände jag att det kanske var dags att pröva mina vingar. Nu när jag dessutom ska vara hemma ett år kan tillfället inte vara bättre. Varsågoda att kliva in i mitt kök. Lovar att bjuda både på mina katastrofer och förhoppningsvis även en del lyckade resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar