söndag 27 november 2011

Första advent

I kväll lagade maken maten. Ja, helt ärligt så är det han som gör det nästan jämnt när vi båda är hemma. Han älskar att laga mat och gör det bra också, men jag försöker knappa in lite på hans kunskaper. När det gäller kött är det ALLTID han som lagar maten. Det blev ungnsstekt fransyska, klyftpotatis, sås på rödvin med svart trumpetsvamp och så en sallad. Vi dukade i uterummet och tände givetvis första ljuset i adventsljusstaken. Lagom tills vi slagit oss ner protesterade lillkillen och jag fick inta min måltid med en hand och ha honom i famnen. Gott var det i alla fall och nu väntar jag på att han skall komma till ro för natten så att jag kan ta mig en mugg glögg utan ackompanjemang av barnskrik.

Kan meddela att maken klagar på fotot av hans mat och jag kan medge att det inte gör den rättvisa, men jag är varken kock eller fotograf och har aldrig påstått det heller. Hoppas att jag varit riktigt snäll i år så att tomten kommer med både en Kitchen Aid och en schysst kamera. Det borde väl göra susen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar