fredag 25 november 2011

Långfrukost

Det blev en underbart och mysig lång frukost med en god vän igår. Bjöd på hemmagjord müsli, macaroner och plommonmarmelad. Resten var med gott samvete inhandlat på Coop. Ja i ärlighetens namn hade jag inte ens handlat själv för det gjorde maken åt mig. Inte alltid lätt att hinna allt man vill med en liten 4-månaders i huset. Nåja, jag har i alla fall bakat två gånger denna vecka även om första försöket var misslyckat. Hoppas orka och hinna med lite matbrödsbak nästa vecka.




Ovan syns min Filippa K favoritmugg från Rörstrand. Gillar porslin och tycker att Filippa K är stilrent, enkelt och vackert. Slapp laga kvällsmat idag. Åkte hem till en god vän för en tjejkväll. Då äter vi alltid Grekisk sallad och den var god som vanligt. Efterrätten bestod av en kladdkaka med vit choklad och saffran. Glömde ta receptet. Får ringa och fixa det för den vill jag baka själv när jag får gäster nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar