tisdag 22 november 2011

Macaroner första försöket

Japp, det fattas en sak på bilden i inlägget innan. Florsocker!!!!! Gahhh!!!! Kom på det när kakorna stod i ugnen och redan innan jag gjorde den fasansfulla upptäckten var jag tokstressad. Allt gick bra fram tills att kakorna skulle spritsas. Ja, förutom att jag glömde florsockret så klart. Själva spritsandet gav mig dock en utmaning som hette duga. Först blev det stopp i spritsen. Bytte till större munstycke, men då blev det galet kladdigt istället. Helt omöjligt att få något snyggt resultat. Att dessutom ha en gallskrikande baby att försöka trösta samtidigt var ingen hit. I morgon ska jag göra ett nytt försök. Skam den som ger sig! Men då väntar jag tills maken kommer hem så att jag får en stund för mig själv i köket. Då hoppas jag att resultatet inte platsar i Bolibompas "Gissa bajset"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar